Monday 29 July 2013

خیانت به تاریخ ایران

فکر کنم زمین خدا تموم شده بود 
دکل‌های برق در حریم منظری آرامگاه شاهان هخامنشی سبز شدند!!                      

دکل‌ها و تیرهای انتقال برق درحالی، در عرصه و حریم نقش رستم جانمایی شدند و حریم منظری و چشم‌انداز یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی ایران را خدشه‌دار کردند که طبق ضوابط حریم درجه یک محوطه میراث‌جهانی تخت جمشید و نقش رستم نصب هرگونه پایه و خط انتقال نیرو در محدوده این اثر منحصربه‌فرد ممنوع است.
این روزها کارشناسان میراث‌فرهنگی درحالی نسبت به وضعیت میراث‌فرهنگی اظهار نگرانی می‌کنند که اجازه جانمایی‌ تیرهای انتقال برق در عرصه و حریم نقش رستم یکی از بزرگترین خطاهای مسئولان دولت دهم به‌شمار می‌رود که به تازگی فاش شده‌است.

فعالان و انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی فارس با اثر تاریخی ـ‌ طبیعی نقش رستم (آرامگاه شاهان هخامنشی و محل کعبه زردشت به همراه نقش برجسته های شاهان ساسانی) اشاره می‌کنند که در محاصره تیرهای انتقال برقی قرار گرفته است.
به‌گفته فعالان میراث‌فرهنگی، نصب تیرهای برق منجر به تخریب چشم انداز یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی و گردشگری ایران و جهان شده است.
گفته می‌شود، نصب تیرهای انتقال برق در محدوده حریم درجه یک آثار هخامنشی و ساسانی نقش رستم بدون اخذ هرگونه مجوز از سازمان میراث فرهنگی استان فارس منجر به آسیب جدی به چشم انداز آثار موجود چندین هزارساله شده است؛ به گونه‌ای که سازمان میراث فرهنگی استان فارس از ادامه نصب و تکمیل آن‌ها ممانعت به عمل آورده‌است اما با این وجود مسئولان مربوطه در امر انتقال خطوط به ادامه و تکمیل تیرهای موجود در محل اصرار و از برداشت آن‌ها و استفاده از راهکارهای دیگر مانند انتقال خطوط از زیر زمین خودداری کرده‌اند.
 
 
مرگ بر حکومت فاشیستی اسلامی.مرگ بر نظام آدم کش ولایت فقیه.
مرگ بر اصل ولایت وقیح و مرگ بر حکومت جهل و نادانی.
 
 
مطلب را به بالاترین و یا بی رنگی بفرستید: Balatarin
ارسال به بی رنگی

No comments:

Post a Comment